nahahoolduse rutiin

kuidas luua endale sobiv NAHAHOOLDUSE RUTIIN?

20-aastastel on nahahooldus praktiliselt olematu (olgem ausad), 30-aastased näevad tõenäoliselt endiselt vaeva nii täiskasvanute aknega kui ka esimeste vananemisnähtudega (meeldetuletuseks, et selles etapis on kõik veel ennetatav), väga paljudel tänapäeva 40-ndates eluaastates naistel on veel väikesed lapsed, mis tähendab, et unetud ööd räsivad nahka ja 50-aastastel algab tõenäoliselt menopaus, mis on väljakutse nii füüsiliselt kui ka vaimselt.

Kirjutan oma kogemuse põhjal mida ma toodetes jälgin ja milliseid nahahoolduse rutiine ise kasutan. Alustuseks, Sinu iluarsenalis peaks olema näopuhastuspiim, näotoonik, silmaümbrusekreem, niisutav kreem ja päikesekaitse. Need 5 toodet ei ole kaubeldavad, Sa peaksid neid iga päev kasutama! nahahoolduse rutiin

1. igal õhtul lähen magama puhta nahaga

Termin “ilu-uni” on oma nime väärt. Magades meie organism taastub ning toimub rakkude uuenemine. Mustus nahal – päevane meik, keskkonnasaaste ja SPF – ei kõla just kõige parema raku toiduna, eks? Korralik nahahooldus algab puhastamisest nii hommikul, kui ka õhtul ja see on minu jaoks nr.1 tegevus. Olen asendanud puhastusvahud ja seebid rahustavate, kuid tõhusate näopuhastusõlide ja piimadega, et hoida tasakaalus naha normaalset rasueritust ja vältida liigset kuivatamist. Kanna puhastuspiim näole, kaelale ja dekolteele ringjate liigutustega, et stimuleerida vereringet.

2. Toonik

Toonik on üks kiiremaid ilunippe üldse. Kasutan pärast näopesu alkoholivaba, õrna toonikut, et tasakaalustada naha ph taset. Tasakaalus ph-ga nahal imenduvad seerumid ja kreemid tõhusamalt. Alustades 20-ndates näotooniku kasutamist, hoiad oma naha ph-taseme kõikumised minimaalsed ja nii väldid väga paljude nahaprobleemide tekkimist.

3. Eelistan ensüümkoorijaid

Iga päev irdub nahalt 50 miljonit naharakku, mistõttu on koorimine vajalik. Koorimine ergutab naha vereringet, eemaldab surnud naharakud ja mustuse sügavamalt pooridest ning annab sära. Kasuta 1-2 korda nädalas kergeid AHA hapetega koorijaid või ensüümkoorijaid, need puhastavad nahapoorid sügavuti ja ei kahjusta nahka. Mehaanilise (teradega) koorijaga võid tekitada nahale mikrohaavu, millest edasi võib areneda põletik ja akne. Kui oled harjunud kasutama teradega koorijat, siis soovitan investeerida kvaliteetsesse koorijasse mille terakesed ei oleks suured ja teravad, sellega väldid mikrohaavade tekitamist nahale. nahahoolduse rutiin

4. Naha niisutamine

Kõige tähtsam naha jaoks on niiskus ja pidev naha niisutamine ehk “time-release system”. Soovitan kasutada hüaluroonhapet või niatsiinamiidi (nahka rahustav ja punnikesi kontrolli all hoidev B-vitamiin) sisaldavaid kreeme. Ma ei saa jätta mainimatta tõsiasja, et alates 30-ndatest eluaastatest saadakse aru naha niisutamise vajalikkusest ja niisutav kreem saab täiesti uue tähenduse. Parim öökreem võiks olla natuke toitvam ja sisaldada tugevaid antioksüdante, mis aitavad võidelda vabade radikaalide vastu, et ennetada kortsukesi ja pigmentatsiooni. Valik on lai ja usun, et igaüks leiab endale sobiva.

5. Seerumid on uute naharakkude “võlurid”

Päevakreemi alla soovitan kasutada C-vitamiini seerumit siis, kui nahk kipub olema hall ja tuhm ning niiskuse vaesele nahale hüaluroonhapet sisaldavat seerumit, mis lukustab kümme korda rohkem niiskust kui vesi.
Öiseks ajaks on parim retinoolil põhinev toode. A-vitamiini derivaat koorib, pinguldab poore ja hoiab naha särava ja nooruslikuna. Kuna retinool on väga tugeva toimega, siis kasutan seda vaid 1-2 korda nädalas, et mitte õrna nahka üle koormata ja kasu asemel kahju teha.
Oluline on kasutada seerumeid ka alumistel silmalaugudel ja kaelal, kuna need on kõige õrnemad piirkonnad ja näitavad vananemisilmingud kõige kiiremini välja.

6. Investeeri silmakreemi

Silmaümbruse nahk on õhuke 0,33-0,36 mm. Silmaümbruse naha hooldusega alustatakse umbes 20-ndates või ka varem ehk kui alustatakse silmade meikimist tuleb hakata ka silmaümbruseid hooldama. Eriti kuivatavad on puudritaolised lauvärvid, sest need toimivad kuivatuspaberi taoliselt.

Silmakreem on OLULINE, kuna just silmade all ilmnevad vananemise ja väsimuse märgid kõige tugevamalt. Paljudel kaubamärkidel on spetsiifilised öösel ravivad silmakreemid, mis magamise ajal teevad intensiivselt tööd. Silmakreem masseeri VÄGA õrnalt naha sisse. Silmakreem peab olema hästi imenduv, et sellele saaks vajadusel kanda ka meigi. Kanna kreemi nahale õigesti, alalaul välisnurgast sissepoole, ülalaul seest väljapoole kulmuluule ja kergelt tupsutades mitte nahka venitades. Õhtul eemalda alati korralikult silmameik!

Kanna kindlasti päikeseprille, kui Sa viibid väljas. Esimesed vananemise märgid, mida näed, on tavaliselt silmade ümber, kus nahk on õhem ja delikaatsem. Päikeseprillid on rohkem kui lihtsalt aksessuaar Sinu riietuse juurde, nad kaitsevad mitte ainult silmi, vaid ka silmaümbruse nahka.

7. Kaela ja dekoltee hooldus.

Nii nagu käed, võivad ka kael ja dekoltee reeta naise tegeliku vanuse. Kaelanahk on oma ehituselt õrn ja sarnaneb silmaümbrusele. Kaela- ja dekolteepiirkond on tundliku nahaga, tihti algavad allergiad just sellest piirkonnast (seepärast kasutatakse kosmeetikatoodete testimisel just kaelapiirkonda ja kõrvatagust).

Igapäevane nahahooldus on puhastamine, toniseerimine, kreemitamine – nägu, kael (ka piirkond juuste all) ja dekoltee. Puhastamiseks sobivad näopiim, vaht, geel, toniseerimiseks alkoholivaba näovesi ja lõpetuseks niisutav kreem (UVK kaitsega). NB! väldi tugevatoimelisi dušigeele ja seepe, mis rikuvad naha pH taset. Kreem kanna ülespidi suunduvate liigutustega, mitte allapoole venitades, teha õrnalt patsutavaid ja näpistavaid liigutusi – massaaž! Koori paar korda kuus ja tee regulaarselt iga nädal niisutavaid või toitvaid maske. NB! Kaelale ei sobi savimaskid ja sügavpuhastavad maskid, mis on liiga kuivatavad!  nahahoolduse rutiin

8. Päikesekaitse

Kasuta päikesekaitset alati, kui Sa viibid väljas! Kuigi päike on meie kehale nii energia, kui ka D-vitamiini allikana väga vajalik, on oluline nahka kaitsta! Veel on oluline, et pigmendilaikude omanikud viibiksid vähem päikese käes ja kasutaksid tõhusaid hooldustooteid. Eesti tingimustes on SPF 30 kaitsena paras, samuti kaitseb nahka mineraalmeik ehk linnas liikuja puhul võib see olla piisav. Juhul kui kasutad retinooli, mis muudab naha päikesevalguse suhtes ülitundlikuks, siis vali kindlasti SPF 50, muul juhul piisab SPF 30-st. Oluline on meeles pidada, et kui kasutad niisutajat, mille SPF on 15, ja meiki, mille SPF on 15, on sinu efektiivne SPF 15, mitte 30. Siin pole kumulatiivset kasu!

9. Maskitamine – vajalik nahahoolduse rutiin

Olen teinud endale kord nädalas maskitamisest rituaali ja maski valin vastavalt olukorrale, mis peeglist vastu vaatab:). Suvisel ajal kasutan enam kergeid ja niisutavaid maske, talvel eelistan rohkem ravivate omadustega toitvaid maske. Ja mask kanna lisaks näole ka kaelale ja dekolteele!

10. Kätehooldus

Käed paljastavad meie elust rohkem, kui tahaksime. Käsi pannakse tähele ja sellepärast nende hooldamine ei ole edevus. Käed on keha osa, mis on kõige rohkem mõjutatud välisteguritest ning vanusega käte nahk õheneb ja muutub kiiresti kuivaks. Käte nahaoolduseks soovitan koorimist ja maske. Hooldavad kreemid peaksid olema vahelduvalt niisutavad ja elustavad ning peaksid sisaldama puuviljahappeid, antioksüdante, retinooli ja E-vitamiini.

Pea alati meeles, et kõik mida nahale määrid peaks olema nii puhas ja aktiivainete rikas kui võimalik ning nii väheste lisaainetega kui vajalik. Mina ise kontrollin KÕIKIDE kosmeetikatoodete puhtust ja toimeaineid siit: http://www.cosdna.com/eng/ingredients.php

error: